UPPSALA 18 AUGUSTI 2018

Dagar
Timmar
Minuter
Sekunder
Solhälsningar

De 108 solhälsningarna delas upp i nio block med 12 solhälsningar i varje. Efter varje block med 12 solhälsningar tar vi en paus genom att stanna fem andetag i nedåtgående hund som under en vanlig solhälsning. Under de 108 solhälsningarna blir det 8 sådana pauser. Serien av 108 kommer att ledas till musik.

km
löpning

Löpningen har gemensam start och börjar från Röbo utomhusgym. Välj att springa en eller två rundor av 5km banan. Vi håller till vänster i slingan hela vägen ut tills vi rundar alla högar och springer längs med fälten hela vägen tillbaka. Efter löpningen tar vi oss tillbaka till parken bakom Hot Yoga Uppsala och avslutar med yoga för löpare, en kort klass med fokus på ben, IT band och höfter. 

Välkomna till uppsala yogarun!

En förmiddag i slutet av augusti med det bästa av två världar yoga och löpning. Det första yoga- och löpeventet i Uppsala.  Eventet annordnas för att främja hälsan och skapa en regelbundenhet i träningen för dem som följer med på resan. Med regelbunden yogapraktik och löpning ökar vi bland annat vår styrka, smidighet och kondition. 
 

Vi skapar en enighet med att tillsammans göra 108 solhälsningar för att sedan tillsammans ge oss ut i stigarna mot Gamla Uppsala och slutligen rama in dagen med lugn yoga för löpare.

Här på sidan hittar du enkla träningsguider att följa för att komma igång med det du behöver, Löpningen, yoga eller styrka allt finns här för att du ska kunna komma förberedd till Uppsala Yogarun. 

Yogarun blogg

yoga uppsala Vivo Barefoot

Yoga för löpare

För många löpare är yoga lika med stretchar och positioner som känns omöjliga att utföra för stela löparmuskler. Men att man måste vara vig för

Läs mer »